|
Mark Harmon, de man
|
|
Bericht: #1
|
|||
|
|||
|
Mark Harmon, de man
Jonge jaren
Thomas Mark Harmon is op 2 september 1951 geboren in Burbank, Californië. Zijn vader is College Footballlegende en Heisman Trophy winnaar Tom Harmon en zijn moeder is actrice Elyse Knox. Mark heeft nog twee oudere zussen: Kristin (25 juni 1945, actrice en schilder) en Kelly (9 november 1948, actrice). Nadat Mark op het Los Angeles Pierce College heeft gezeten (waar hij tevens quarterback was), gaat hij naar de University of California in Los Angeles. Hier wordt hij in 1972 en 1973 quarterback voor de UCLA Bruins. In 1973 krijgt hij de National Football Foundation Award for All-Round Excellence. In 1974 slaagt hij cum laude met een graad in communicatie. Carrière In 1975 heeft Harmon een paar eenmalige gastoptredens in televisieseries en in 1977 heeft hij zijn eerste filmrol in een televisiefilm over het presidentschap van Franklin Delano Roosevelt. Hiervoor ontvangt hij een Emmy nominatie. Een jaar later is Harmon voor het eerst op het witte doek te bewonderen, in de film Comes a Horseman. Zijn carrière zal voor het grootste gedeelte bestaan uit gastrollen in televisieseries en rollen in televisiefilms. Hij heeft onder andere in de series Moonlighting (naast Cybill Shepherd en Bruce Willis), The Love Boat en The West Wing kleine rollen vertolkt. Grotere rollen had hij in de series Flamingo Road, waarin hij de ontrouwe echtgenoot van Morgan Fairchilds personage speelt, en Chicago Hope, waarin hij dokter Jack McNeil speelt. In 1986 wordt hij uitgeroepen tot sexiest man alive. Ook is Harmon te zien in de televisiefilm The Deliberate Stranger en een jaar later in After the Promise. Deze zorgen voor zijn eerste twee Golden Globe nominaties. Nominaties drie en vier krijgt hij in 1992 respectievelijk 1993 voor zijn rol als Det. Dicky Cobb in Reasonable Doubts. In 2002 krijgt hij voor zijn rol als agent Simon Donovan in The West Wing een tweede Emmy nominatie. In aflevering 20 van seizoen 8 van JAG maken we kennis met Naval Criminal Investigative Service special agent Leroy Jethro Gibbs (Harmon) en zijn team. Zij staan centraal in de serie NCIS, waarin moordzaken worden onderzocht die op enigerwijze verband hebben met de marine. Hij speelt ook in de film Freaky Friday Privé en gezin Op 21 maart 1987 trouwt Harmon met actrice Pam Dawber, vooral bekend van de serie Mork and Mindy. Later dat jaar klagen ze zijn zus Kristin aan om de voogdij over haar jongste zoon Sam te krijgen, nadat Kristin behandeld wordt om van haar alcoholverslaving af te komen. De aanklacht wordt later weer ingetrokken. Op 26 april 1988 wordt zoon Sean Thomas geboren en op 25 juni 1992 komt Tyrone (Ty) Christian. In 1996 riskeert Harmon zijn leven als twee tieners voor zijn huis een auto-ongeluk krijgen en levend dreigen te verbranden. Terwijl Dawber 911 belt slaat Mark een ruit in en trekt de jongeren eruit. Zelf is hij zeer terughoudend over zijn rol. ![]() ![]() _____________ Gibbs: Try and brand the cologne. Abby: Why, you want some? Gibbs: Nope, don't use cologne. Women I date think the smell of sawdust is sexy. |
|||
|
Bericht: #2
|
|||
|
|||
|
RE: Mark Harmon, de man
Dank je wel voor deze input! ga er als ik geslapen heb even op mijn gemak voor zitten
![]() ![]() Something about his silver hair gets me all tingly inside. Mijn Supergave Icon is gemaakt door JoolsdS Ziva: "You have been whining like a snitch, all week." Tony: "The term is bitch." Ziva: "I know. I was being polite."
|
|||
|
Bericht: #3
|
|||
|
|||
|
In 1996 riskeert Harmon zijn leven als twee tieners voor zijn huis een auto-ongeluk krijgen en levend dreigen te verbranden. Terwijl Dawber 911 belt slaat Mark een ruit in en trekt de jongeren eruit. Zelf is hij zeer terughoudend over zijn rol.
Ik denk dat dit is wat Mark gewoon typeert. Zijn bescheiden en lieve karakter. Als je hem in interviews over NCIS hoort, of als ze voor de zoveelste keer over zijn verkiezing tot meest sexy man praten, dan zie je gewoon bijna aan hem dat hij het vervelend vind om zo opgehemeld te worden. En er is echt NIEMAND die dat méér verdient dan hij. ![]() ![]() Something about his silver hair gets me all tingly inside. Mijn Supergave Icon is gemaakt door JoolsdS Ziva: "You have been whining like a snitch, all week." Tony: "The term is bitch." Ziva: "I know. I was being polite."
|
|||
|
Bericht: #4
|
|||
|
|||
(14-08-2010 10:00 PM)Moonlampje schreef: In 1996 riskeert Harmon zijn leven als twee tieners voor zijn huis een auto-ongeluk krijgen en levend dreigen te verbranden. Terwijl Dawber 911 belt slaat Mark een ruit in en trekt de jongeren eruit. Zelf is hij zeer terughoudend over zijn rol.Klopt. Hij is niet iemand die de hele tijd in de spotlights wil staan. Dan had ik persoonlijk niet voor acteur gekozen, Maar ik ben zo blij dat hij het wél gedaan heeft!!! Xx |
|||
|
Bericht: #5
|
|||
|
|||
|
Ja he? stel nou dat er wel werk te vinden was geweest in wat hij eigenlijk deed (timmerman), dan hadden we nu niet zo'n smakelijk hapje op tv gehad
![]() ![]() Something about his silver hair gets me all tingly inside. Mijn Supergave Icon is gemaakt door JoolsdS Ziva: "You have been whining like a snitch, all week." Tony: "The term is bitch." Ziva: "I know. I was being polite."
|
|||
|
Bericht: #6
|
|||
|
|||
|
Daar ben ik het volledig mee eens, en vanavond worden we weer 2 keer verwend met deze lekker snack.
Ik heb nu alweer trek.
![]() ![]() _____________ Gibbs: Try and brand the cologne. Abby: Why, you want some? Gibbs: Nope, don't use cologne. Women I date think the smell of sawdust is sexy. |
|||
|
Bericht: #7
|
|||
|
|||
|
Ja maak me maar gewoon weer jaloers... ik moet gewoon werken *snik, snif, snotter, snotter*
Thank God they've invented dvd's
|
|||
|
Bericht: #8
|
|||
|
|||
|
AAAAhhhhhh... da's zielig. Effe naar Abby's Hug
![]() ![]() _____________ Gibbs: Try and brand the cologne. Abby: Why, you want some? Gibbs: Nope, don't use cologne. Women I date think the smell of sawdust is sexy. |
|||
|
|

Zoeken
Ledenlijst
Kalender
Help
![[Afbeelding: Mark10-1.png]](http://i186.photobucket.com/albums/x251/Joolsies-album/banners/Mark10-1.png)
![[Afbeelding: Text1.png]](http://i186.photobucket.com/albums/x251/Joolsies-album/Jools%20private/Text1.png)

![[Afbeelding: joolssiggielesmrmh.jpg]](http://i809.photobucket.com/albums/zz20/moontje1979/Mark%20Harmon%20Signatures/joolssiggielesmrmh.jpg)
![[Afbeelding: Mark07-2.jpg]](http://i186.photobucket.com/albums/x251/Joolsies-album/banners/Mark07-2.jpg)